Pages

see more picture by Clicking here


Friday, June 11, 2010

kegagalan dan kejayaan

Hidup memang penuh dengan kejutan, ada kejutan yang mengembirakan yang membuat kita teruja dan happy dan ada juga kejutan yang menyedihkan dan yang kita harap tidak berlaku, tapi ini lah yang dikatakan perjalanan hidup, hidup yang penuh dengan suka duka dan perkara yang kita tidak dapat ramalkan.

Sememangnya liku-liku kehidupan kita ini telah ditetapkan dan kita sebagai umatnya perlu menerima Qodor dan Qadarnya dengan hati yang tenang dan menerimanya dengan hati yang rela.

Kata orang, sekali jatuh tak semestinya selamanya jatuh.  Sekali gagal bukan bermaksud selamanya gagal.  Seperti bayi yang baru belajar berjalan, jatuh adalah permulaan bagi merasai keseronokan berlari, jatuh adalah pendorong untuk terus berjuang dan belajar.

Sebagai seorang manusia biasa, kegagalan sememangnya akan mencelah masuk dalam kelendar kehidupan kita, lain lah jika kita dijadikan sebagai seorang yang luar biasa yang mempunya super pawer, semestinya segala kegagalan akan ditukar menjadi kejayaan.

Jika aku diberi peluang untuk menjadi manusia yang luar biasa dan mempunyai super pawer, aku menginginkan kuasa yang boleh merubah masa.  Aku dapat kembali ke masa silam dan ke masa hadapan, akan ku undur kembali masa bagi merubah hidup menjadi lebeh sempurna.  hahaha, tapi itu semua hanyalah angan semata-mata, dunia khayalan yang dicipta oleh minda ku sendiri.  Angan-agan Mat Jenin untuk menjadi nyata.

Walaupun aku tidak mempunyai super pawer, namun aku ada insan-insan yang sentiasa menyokong ku, disaat suka dan duka, tangis dan tawa, jatuh dan bangkit ku, mereka sentiasa ada menyokong ku, inilah yang membuatku super, super dalam kehidupan nyataku.  Setiap dorongan menjadi pembakar semangat untuk terus berjaya.

Terima kasih tak terucap kepada keluarga ku, kekasih ku, sahabat handai yang sentiasa berada disampingku.
Kita harus ingat, masih ada sinar harapan buat kita untuk berjaya, jangan sesekali kita berputus asa, sekali gagal bukan bermaksud gagal untuk selamanya.  Gagal membuatkan kita bangkit untuk berjaya, bangkit untuk berjaya, bangkit bagi mengejar cita-cita dan bangkit bagi membuktikan kita juga boleh berjaya seperti mereka yang lain.

Kegembiraan, kesedihan, harapan, dan kejayaan akan hadir bagi menceritakan erti sebuah kehidupan....
Share

0 PEMINAT DRAMATIK:

Post a Comment

About Me

My photo
kami adalah kami, tak kira apa jua yang terjadi, keadaannya adalah tetap same. so kepada kawan-kawan semua, semoga tehibur dgn kandungan blog kami yehhh.

Followers

jangan lupa lirik